菜單

10.10.18

דיון בחיי הכנסייה והחיים האמיתיים

דיון בחיי הכנסייה והחיים האמיתיים


 בני האדם מרגישים שהם מסוגלים לחולל שינוי פנימי רק בחיי הכנסייה שלהם, שאם הם לא חיים בתוך הכנסייה, שינוי אינו אפשרי, ושהם לא מסוגלים לחולל שינוי בחייהם האמיתיים. האם אתם יכולים לזהות מהו העניין הזה? דיברתי על הבאת אלוהים אל החיים האמיתיים, וזה הנתיב שבו מי שמאמין באלוהים יכול להיווכח במציאות של דברי האל. למעשה, חיי הכנסייה הם דרך מוגבלת בלבד להפוך את בני האדם למושלמים. הסביבה העיקרית להפיכת בני האדם למושלמים היא עדיין החיים האמיתיים. זה הנוהג הממשי והאימון הממשי שעליהם דיברתי, אשר מאפשרים לבני האדם להשיג חיים של אנושיות רגילה ולהביא לידי ביטוי בחייהם את דמותו של אדם אמיתי במהלך חיי היום-יום. היבט אחד הוא שעל האדם להשכיל את עצמו על מנת לרומם את רמת החינוך שלו עצמו, להיות מסוגל להבין את דברי האל ולהשיג את היכולת להבין. היבט אחר הוא שהאדם חייב להצטייד בידע הבסיסי הנדרש לחיים כבן אנוש, על מנת להשיג את התובנה וההיגיון של אנושיות רגילה, מפני שבני האדם לקויים כמעט לחלוטין בתחומים האלה. יתר על כן, האדם חייב גם להתענג על דברי האל דרך חיי הכנסייה ולפתח בהדרגה הבנה ברורה של האמת.

מדוע נאמר שכחלק מאמונה באלוהים, על האדם להביא את אלוהים אל החיים האמיתיים? לא זו בלבד שחיי הכנסייה יכולים לחולל שינוי באדם, אלא שבאופן חשוב מכך, האדם צריך להיווכח במציאות בחיים האמיתיים. נהגתם תמיד לדבר על מצבכם הרוחני ועל עניינים רוחניים, תוך הזנחת האימונים שלכם בדברים רבים ותוך הזנחת ההיווכחות שלכם בהם. כתבתם מדי יום, הקשבתם מדי יום, וקראתם מדי יום. התפללתם במהלך הבישול: "הו, אלוהים! מי ייתן ותהפוך לחיי בתוכי. כיצד עליי להעביר את היום הזה? אנא ברך אותי והענק לי נאורות. יהיו אשר יהיו הדברים שתעניק לי נאורות לגביהם היום, אנא אפשר לי להבין זאת ברגע זה, כדי שדבריך יוכלו לשמש לי כחיי." התפללתם גם בזמן שאכלתם את ארוחת הערב: "הו, אלוהים! הענקת לנו את הארוחה הזו. מי ייתן ותברך אותנו. אמן! אנא אפשר לנו להסתמך עליך למען חיינו. מי ייתן ותהיה איתנו. אמן!" אחרי שסיימתם לאכול, במהלך שטיפת הכלים, התחלתם שוב לברבר: "הו, אלוהים, אני הקערה הזו. לאחר השימוש בקערה הזו, היא נעשית כמונו, מושחתת בידי השטן, ועכשיו אני חייב לשטוף אותה במים, ואתה המים – דבריך הם המים החיים שמקיימים את חיי." לאחר שאמרתם את זה, כשהגיעה העת לישון, התחלתם שוב לברבר: "הו, אלוהים! בירכת אותי והנחית אותי לאורך היום. אני באמת אסיר תודה על תמיכתך..." כך הייתם מעבירים את היום וכך הייתם נכנסים לשינה. רוב בני האדם חיו כך מדי יום, ואפילו עד היום, הם לא התייחסו להיווכחות ממשית, אלא רק התמקדו בתשלום מס שפתיים בתפילותיהם. אלה חייו הקודמים של האדם – אלה חייו הישנים. רוב בני האדם הם כאלה – הם חסרים כל הכשרה ממשית, והם עוברים מעט מאוד שינויים אמיתיים. הם רק משלמים מס שפתיים בתפילותיהם – הם ניגשים אל אלוהים באמצעות תפילותיהם אך הבנתם לא משתנה. בואו ניקח את הדוגמה הפשוטה ביותר – סידור ביתכם. אתם רואים שביתכם שרוי באי-סדר, ולכן אתם יושבים לכם ומתפללים: "הו, אלוהים! הסתכל בשחיתות שהשטן החדיר בבית הזה. הו, אלוהים! אני מהלל אותך ומודה לך. אני מלוכלך בדיוק כמו הבית הזה, וללא הישועה והנאורות שלך, לא הייתי מבין את העובדה הזו." אתם סתם יושבים לכם ומברברים בלי הפסקה. אתם מתפללים במשך זמן רב, ואז אתם מתנהגים כאילו דבר לא קרה. אתם מתנהגים כמו זקנה פטפטנית. אתם מעבירים כך את חייכם הרוחניים ללא כל היווכחות אמיתית במציאות, עם יותר מדי נהגים שטחיים! באימונים של ההיווכחות במציאות, הדבר נוגע בחייהם האמיתיים של בני האדם והדבר נוגע לקשיים המעשיים שלהם – רק זה יכול לחולל בהם שינוי. ללא חיים אמיתיים, בני האדם לא יכולים לעבור שינוי, וכשכך הדבר, מה הטעם במס שפתיים בתפילותיהם? ללא ההבנה של אופיים של בני האדם, הכל בזבוז זמן, וללא נתיב להנהגה, הכל בזבוז של מאמץ! תפילות הולמות יכולות לשמר מצב הולם בבני האדם, אך הן לא יכולות לחולל בהם שינוי יסודי. לא ניתן להכיר את הצדקנות, היהירות, הגאוותנות והטבע המושחת של בני האדם באמצעות תפילות. הדברים האלה מתגלים באמצעות התענגות על דברי האל, והם נודעים באמצעות נאורות שמעניקה רוח הקודש בחיים האמיתיים. כל בני האדם כיום מסוגלים לדבר יפה, והם האזינו להטפה הנשגבת ביותר – נשגבת יותר מאשר בכל העידנים – אך יישמו מעט מאוד ממנה בחייהם האמיתיים. במילים אחרות, בחיים האמיתיים של בני האדם, אין אלוהים, וחסרים להם החיים של בני אדם חדשים לאחר שינוי. הם לא מביאים לידי ביטוי את האמת בחיים האמיתיים, הם לא מביאים את אלוהים אל החיים האמיתיים. בני האדם חיים את חייהם כאילו הם בני הגיהינום. האין זו סטייה ברורה?
על מנת לשחזר את דמותו של אדם רגיל, כלומר להשיג אנושיות רגילה, בני האדם לא יכולים סתם לספק את אלוהים בדבריהם. הם פוגעים בעצמך כשהם עושים כך, והדבר לא מועיל כלל להיווכחותם ולשינוי שלהם. לפיכך, כדי להשיג שינוי, בני האדם חייבים להנהיג קצת-קצת, להיווכח לאט, לשאוף לחקור מעט-מעט, להיווכח מהפן החיובי ולחיות חיים מעשיים של אמת – חיים של קדושים. מעתה והלאה, הדבר נוגע לעניינים אמיתיים, דברים אמיתיים, סביבות אמיתיות – מה שיאפשר לבני האדם לקבל אימון מעשי. הדבר לא דורש מהם לשלם מס שפתיים כלשהו. במקום זאת, הדבר דורש אימון בסביבות אמיתיות. בני האדם מתחילים להבין שאיכותם ירודה, ואז הם אוכלים ושותים את דברי האל כראוי, נוכחים כראוי ונוהגים כראוי. כך הם משיגים מציאות, וכך ההיווכחות עשויה להתרחש אפילו יותר מהר. כדי לחולל שינוי בבני האדם, חייבת להיות רמה מסוימת של מעשיות, הם חייבים לנהוג עם עניינים אמיתיים, דברים אמיתיים וסביבות אמיתיות. על ידי הסתמכות על חיי הכנסייה בלבד, האם ניתן להשיג אימון אמיתי? האם האדם יוכל להיווכח במציאות? לא. אם האדם לא מסוגל להיווכח בחיים האמיתיים, הוא לא מסוגל לחולל שינוי בדרכים הישנות שבהן הוא עושה דברים וחי את החיים. הדבר לא נובע לחלוטין מהעצלנות של האדם או מהתלות הרבה שלו, אלא שהדבר נובע דווקא מכך שהאדם פשוט נעדר את היכולת לחיות, ויתרה מזאת, הדבר נובע מכך שהוא לא מבין את הרף שאלוהים דורש לגבי דמותו של אדם רגיל. בעבר, בני האדם תמיד שוחחו, דיברו, שיתפו, והם אפילו הפכו ל"נואמים", אך אף אחד מהם לא שאף לשינויים בטבע חייו. הם רק התעקשו לחפש אחר תיאוריות מעמיקות. לפיכך, כיום עליכם לשנות את החיים הדתיים האלה של אמונה באלוהים. אתם חייבים להיווכח ולהנהיג על ידי התמקדות בדבר אחד, בעניין אחד או באדם אחד. עליכם לעשות דברים באופן ממוקד – רק אז תוכלו להשיג תוצאות. כדי שיתחולל שינוי בבני האדם, הדבר חייב להתחיל במהותם. העבודה צריכה להיות ממוקדת במהותם של בני האדם, בחייהם, בעצלנותם, בתלות שלהם ובכניעות של בני האדם, ורק כך הם יכולים לעבור שינוי.
אף על פי שחיי הכנסייה יכולים להפיק תוצאות בתחומים מסוימים, העיקר הוא עדיין שהחיים האמיתיים יכולים לחולל שינוי בבני האדם, ואופיים הישן לא יכול לעבור שינוי ללא חיים אמיתיים. בואו נתייחס לעבודתו של ישוע במהלך עידן החסד. כשישוע ביטל את החוקים הישנים וייסד את הדברות של העידן החדש, הוא דיבר באמצעות דוגמאות מהחיים האמיתיים. כשישוע הוביל את תלמידיו בשדה החיטה ביום ראשון אחד, כשהתלמידים התחילו להיות רעבים וקטפו ואכלו מהדגן, הלא מאמינים ראו זאת ואמרו שהם לא שומרים את השבת. הם גם אמרו שבני האדם לא מורשים להציל את העגלים שנפלו לתוך בור ביום השבת, מכיוון שאסור לעבוד במהלך השבת. ישוע השתמש במקרים האלה כדי להפיץ בהדרגה את הדברות לעידן החדש. בזמנו, הוא השתמש בעניינים מעשיים רבים כדי לגרום לבני האדם להבין ולהשתנות. זה העיקרון שלפיו רוח הקודש מבצעת את עבודתה, ורק כך אפשר לחולל שינוי בבני האדם. כשחסרים עניינים מעשיים בני האדם יכולים רק להבין דברים באופן תיאורטי, והם מסוגלים רק להבין דברים באופן אינטלקטואלי – זו לא דרך אפקטיבית לחולל שינוי בבני האדם. בנוגע לרכישת חוכמה ותובנה באמצעות אימון, כיצד ניתן להשיג זאת? האם האדם יכול לרכוש חוכמה ותובנה פשוט באמצעות הקשבה, קריאה ורכישת ידע? איך זה מוביל לרכישת חוכמה ותובנה? על האדם לחתור להבין ולחוות את החיים האמיתיים. לפיכך, אסור שהאימון יהיה לקוי, ואסור להתרחק מהחיים האמיתיים. האדם חייב לשים לב להיבטים שונים ולהיווכח בהיבטים שונים: רמת השכלה, יכולת התבטאות, היכולת לראות דברים, יכולת הבחנה, היכולת להבין את דברי האל, היגיון בריא וכללים לאנושיות ודברים אחרים שקשורים לאנושיות שהאדם חייב להצטייד בהם. לאחר שההבנה הזו מושגת, האדם חייב להתמקד בהיווכחות, ורק אז ניתן להשיג שינוי. אם האדם השיג הבנה אך זנח את הנוהג, איך ייתכן שיתחולל שינוי? כעת, האדם הבין דברים רבים, אך הוא לא מביא לידי ביטוי את המציאות, ולכן הוא מסוגל להבין רק מעט מדברי האל באופן מהותי. זכיתם רק בנאורות שולית, קיבלתם רק הארה מעטה מרוח הקודש, אך לא נוכחתם כלל בחיים האמיתיים, או שאפילו לא אכפת לכם מההיווכחות. לפיכך, אתם תעברו רק שינוי מועט. לאחר זמן כה רב, בני האדם הבינו הרבה והם מסוגלים לדבר הרבה על הידע שלהם בתיאוריות, אך הטבע החיצוני שלהם נותר בעינו, והאיכות המקורית שלהם נשארת ללא השיפור הקל שבקלים. אם כך המצב, מתי תיווכחו סוף-סוף?
חיי הכנסייה הם רק סוג של חיים שבהם בני האדם נאספים כדי להתענג על דברי האל, והם מכסים רק פיסה קטנה מחיי האדם. אילו חייו האמיתיים של האדם היו יכולים להיות כמו חיי הכנסייה שלו, לרבות חיים רוחניים ראויים, התענגות ראויה על דברי האל, תפילה ראויה וקרבה ראויה לאלוהים – חיים אמיתיים שבהם הכל מתבצע בהתאם לרצונו של אלוהים, חיים אמיתיים שבהם הכל מתבצע בהתאם לאמת, חיים אמיתיים של הנהגת תפילות ושל שמירה על שקט בפני אלוהים, חיי הנהגה של ריקודים ושירת מזמורים... רק חיים כאלה היו מעניקים לאדם חיים של דברי האל. רוב בני האדם רק מתמקדים בקומץ השעות של חיי הכנסייה מבלי "לדאוג" לחייהם מחוץ לשעות האלה, כאילו הדבר לא מעניין אותם. יש גם בני אדם רבים שנוכחים בחיים של קדושים רק כשהם אוכלים ושותים את דברי האל, שרים מזמורים או מתפללים, ואז הם חוזרים לגרסה הקודמת שלהם מחוץ לרגעים האלה. חיים כאלה לא יכולים לחולל שינוי בבני האדם, והם לא יאפשרו להם להכיר את אלוהים. באמונה באלוהים, אם האדם מעוניין לחולל שינוי בטבע שלו, הוא חייב להתנתק מהחיים האמיתיים. בחיים האמיתיים, עליכם להכיר את עצמכם, לזנוח את עצמם, להנהיג את האמת, וכן ללמוד את העקרונות, את ההיגיון הבריא ואת הכללים של ההתנהלות בכל הדברים, לפני שתהיו מסוגלים להשיג שינוי הדרגתי. אם תתמקדו רק בידע של תיאוריות ורק תחיו בקרב טקסים דתיים מבלי להעמיק במציאות, ומבלי להיווכח בחיים אמיתיים, לעולם לא תיווכחו במציאות, לעולם לא תכירו את עצמכם, את האמת או את אלוהים, ותמיד תהיו עיוורים ובורים. המטרה של אלוהים בכך שהוא מכין את האדם היא לא לאפשר לו לקיים חיים אנושיים ראויים רק כמה שעות ביום, ואילו לחיות כבשר ודם בשארית הזמן. ומטרתו היא לא לחולל שינוי בידע של האדם לגבי תיאוריות. במקום זאת, מטרתו היא לשנות את הטבע הישן שלו, לשנות את כל חייו הישנים ולשנות את כל החשיבה המיושנת שלו ואת ההשקפה שלו. התמקדות בחיי הכנסייה בלבד לא תשנה את הרגלי חייו של האדם ולא תשנה את הדרכים הישנות שבהן הוא חי מזה זמן רב. יהיה אשר יהיה, אסור שהאדם יתנתק מהחיים האמיתיים. אלוהים דורש שבני האדם יביאו לידי ביטוי אנושיות רגילה בחיים האמיתיים, ולא רק בחיי הכנסייה; שהם יביאו לידי ביטוי את האמת בחיים האמיתיים, ולא רק בחיי הכנסייה; שהם ימלאו את תפקידם בחיים האמיתיים, ולא רק בחיי הכנסייה. כדי להיווכח במציאות, יש להפנות הכל אל החיים האמיתיים. אם מאמינים באלוהים לא יוכלו להיווכח בחיים האמיתיים ולהכיר את עצמם, או להביא לידי ביטוי אנושיות רגילה בחיים האמיתיים, הם יהפכו לכישלון. בני האדם שממרים את פיו של אלוהים הם בני אדם שלא יכולים להיווכח בחיים האמיתיים. הם כולם בני אדם שמדברים על אנושיות אך מביאים לידי ביטוי את אופיים של שדים. הם כולם בני אדם שמדברים על האמת אך מביאים לידי ביטוי דוקטרינות. בני האדם שלא יכולים להביא לידי ביטוי את האמת בחיים האמיתיים, הם המאמינים באלוהים שאלוהים מתעב ודוחה. עליכם להנהיג את היווכחותכם בחיים האמיתיים, להכיר את הפגמים שלכם ואת המרדנות והבורות שלכם, ולהכיר את האנושיות החריגה ואת החולשות שלכם. כך, כל הידע שלכם ישתלב במצב שלכם ובקשיים שלכם בפועל. רק ידע כזה הוא אמיתי, ורק ידע כזה יכול לאפשר לכם לתפוס באמת את המצב שלכם ולהשיג באמת שינוי בטבע שלכם.
עכשיו, כשהתהליך של הפיכת בני האדם למושלמים החל באופן רשמי, יש להיווכח בחיים האמיתיים. לפיכך, על מנת להשיג שינוי, יש להתחיל בהיווכחות בחיים האמיתיים ולהשתנות קצת-קצת. אם תימנעו מחיים אנושיים רגילים ורק תדברו על עניינים רוחניים, הרי שהדברים יהפכו ליבשים ושטוחים, והם יהפכו לבלתי מציאותיים, ואיך ייתכן שהאדם יוכל להשתנות? כעת נאמר לכם להיווכח בחיים האמיתיים כדי להנהיג, על מנת לייסד בסיס להיווכחות בחוויה אמיתית. זה אחד מהדברים שהאדם צריך לעשות. עבודתה של רוח הקודש היא בעיקר הכוונה, והשאר תלוי בנוהג ובהיווכחות של בני האדם. כולם יכולים להיווכח בחיים באמצעות נתיבים שונים, כך שהם יוכלו להביא את אלוהים אל החיים האמיתיים ולהביא לידי ביטוי אנושיות רגילה ואמיתית. רק אלה הם חיים בעלי משמעות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה